SkipCounter alkalmazások

21 March 2020
skipcounter

Rengeteg szenvedés árán ugyan, de a SkipCounterhez 3 platformra is megjelent egy-egy béta alkalmazás!

Android

Mi kell ma ahhoz, hogy Androidra fejlessz? Szerencsére a régi “töltsd le az Eclipset és csapd hozzá az Android developer kitet” elmúlt és van Android Studio, de van valami, ami nem változott, illetve nem csökkent, hanem nőtt: az IDE, az SDK, a különböző bővítmények, API level packagek mérete.

Ez manapság nem kéne gondot okozzon, de nekem pl. az ünnepi időszakban a letöltési sebesség csúcsa 200 KB/s. Egy napos projekt volt letölteni az Android Studiot (700+ MB, kibontva 1.4G), majd az Android SDK-t (601MB), majd a Linuxhoz szükséges SDK toolokat (147MB), aztán az adott API levelhez szükséges dolgokat, majd az AVD-hez szükséges image-t. Így lettem a nap végére 5.8 GB-tal megrövidítve.

A Gradle pedig egy másik csoda. Tudom, ne akarjak sokat az ezeréves Elitebookomtól (nincs a közelemben az asztali gépem régóta), de azért 11 percig buildelni egy WebView alapú alkalmazást fájdalom.

Ezek után szidtam egy sort a Huawei-en, mert valamiért “Csak töltés” módban akar működni rajta az USB. Tudom, csak újra kellett volna indítani, de azzal megszűnik az internetkapcsolatom és az éppen töltődő dolgokat nem akartam kilőni.

Ettől függetlenül boldogan nyugtáztam, hogy sokat fejlődött a Android Virtual Device manager, illetve maga a virtualizálás: nagyon gyors volt egy x86-os Androidot futtatni. Emlékszem, korábban valami nagy gond volt itt, ugyanezen hardveren és rendszer alatt.

Electron

Mit mondjak? Hasonló kategória. Maga a cucc bitang bloatware, de működik. Az npm-et továbbra se szeretem, ha valami fájdalma van installnál, ugyan úgy letölti a dolgokat és a legvégén ordibál, hogy baj van (pl. nem volt jog /usr-be írni).

Miután a package builder furcsa működéséből rájöttem, hogy a wine-t hiányolja a Windowsos buildhez, egyből működött (a Linux build elsőre is ment).